28/09/2020

الشاعرة سحر محيسن

كنت عارفه
إنك هتبعد
كنت حاسه
من البدايه
من غير
ما تتحير
وتوعد
انا عارفه
مين كتب
النهايه
علشان زمان
أنا كنت بحكى
عن الظروف
كان كل همى
ميتخلقش
مابينا خوف

أنا عمرى
ماحلمت
إنى اكون
جمبك اميره
او حتى اكون
صاحبة قصور
او اكون سفيره
انا بس كنت
طمعانه ف حنانك
أو حتى لحظه
حب حلوه
مسروقه بجنانك
أنا يعنى كنت
طلبت أيه
مش كان عشانك

أنا لماقلت
إنى بحبك❤
كان لمين😑؟
لما كنت زمان
بقاسى من الحنين
ده كان لمين😐؟ 
مش برضو ليك
أنا عمرى
ما أتخيلت
يوم دمعه
ف عينيك
ولا حتى كنت
اتمنى يوم
أصعب عليك
دانا قلب كان
عايش حياته
يداوى فيك
كان كل شىء
يخطر ببالك
فجأه تلقاه
بين أيديك
دلوقتى أيه
معقول تكون
هانت عليك
الليالى والسنين
العيب فى مين

أنا مش هقول
إنك لواحدك 
السبب فى
الإنفصال
يمكن حياتنا
دى شىء كئيب
أوحتى حب
من المحال
لكن هقولك
إن بعدك
غير فيا
حاجات كتير
أولهم انى
ماكونش ساذجه
أو عبيطه أو بغير
خلانى ادوس
على أى حلم
مهما كان
عندى كبير
خلانى أكون
زى الجبال

.........
زى الجبال...
سحر محيسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

. بقلـــــ♥ــــــم الشاعر غازي أحمد خلف

الشاعر شعبي مطفى

يا ساقي كأس ألصبر أسكب وأملأ ولا تسولني ولا دًق باب محاني ولا تعرف مناش أنعاني ساكن وحدي مانعرف جيراني ومن أحلامي مهاجر مكاني نفكًر ألهمً إل...