31/01/2020

الشاعر مصطفى عبده

يا ترى بقىٰ شكلك إيه

قالولي الناس كبرتي

شافوكِ يا أميرتي

كان نفسي كمان أشوفك

وأعرف إيه ظروفك

وازيك عامله إيه

يا ترى بقىٰ شكلك إيه

جميله زي ما إنتِ

قالولي الناس

بقيتِ شكل خالتي

بضحك يا ورد بلدي

والورد حلاوته فيه

يا ترى بقىٰ شكلك إيه

نفسي أشوفك

قبل السنين و بعد السنين

إللي ابتدت من يوم فراقنا

وخلت إسمي الحزين

فاكره لما استخبينا

من عيون الناس

وقلت لِك كِلمات

كنت كاتبها عشانك

بعد ما إحساس .. قلبي مات

يا ريت يرجع لي زمانك

مش عارف فين مكانك

كل إللي نفسي فيه

أعرف دلوقتي بس 

شكلك إيه

يا ترى بقىٰ شكلك إيه

قالولي الناس كبرتي

شافوكِ يا أميرتي

كان نفسي كمان أشوفك

وأعرف إيه ظروفك

وازيك عامله إيه

الشاعر مصطفى عبده

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

. بقلـــــ♥ــــــم الشاعر غازي أحمد خلف

الشاعر شعبي مطفى

يا ساقي كأس ألصبر أسكب وأملأ ولا تسولني ولا دًق باب محاني ولا تعرف مناش أنعاني ساكن وحدي مانعرف جيراني ومن أحلامي مهاجر مكاني نفكًر ألهمً إل...