28/06/2020

الشاعر محمد طلعت

صلاة الحب مش إلحاد ولا هى كفر بالإله 
بقوم الليل وبدعيلك يرق قلبك وبس ترميلى السلام 
كل الحكايه أنى من غيرك زى طفل هجر قلبه الإبتسام
وأبدأ رسالتى بالصلاه والدعاء ربى يحميكى من الألام
صباح الحب بكتبلك وغنوه جميله بهديها وفيها أعذب الكلام
كتبالى سطرين على الورق إن اللى بينا ممكن يكون زى الأحلام
هفكرك لو كنت ناسيه إن وجودنا معناه حياه معناه وجود ومش خذلان
هتفوت سنه هتفوت سنين يا جوه قلبى إنتى الأمل أنتى الأمان
الفراق انك تفارقى روحى وكيانى ..انى أعيش لحد تانى وإنى اقول دا كان وكان 
عارفه النهارده أنا اللى بكتبلك بروحى وأنا اللى قاعد فى مكان لقاونا ..نفس المكان 
نفس فنجان قهوتك ..وبرده سكر قليل..لكنى شايف إن المكان أصبح حزين 
الست يتغنى بصوت بكاء ..حكم علينا علينا الهوا ..وجوه منى جرح وأنين 
غمضت عينى قلت أحضنك وأنا ببتسم..فتحت عينى زاد البكا من الحنين 
مسكت كراسى ومسكت قلمى قلت أرسمك .راح رد واحد وقالى عنك غايبه لسنين 
قال انك انتى ليكى قعدتك ..ليكى قهوتك ودايما ماسكه للقلم بتشخبطى فى صورة جنين 
نظر إليا وراح قايلى الصوره اللى انتى دايما بترسميها بتشبه كيانى .
.ذادنى بكا..رغم انى أصلا من غير وجودك ..كل الوجود أصبح حزين 
طويت كراسى بإيدى ..وقلت امشى ..اسيب المكان ..نزلت دموعى وزاد الألم ويا الحنين 
ااااه ..لو كانت الاه ليها صوت 
اااااه لو كنتى سمعانى 
انا من غيرك صابنى الجنون ويا السكوت
انا اللى بكتب بترجى طيفك ..
سامحى يا عمرى ..
من غير وجودك انا بموت 
وصلاه الحب مش إلحاد ولا هى كفر بالاله
بحبك # وحشتينى
#بلاعنوان
بقلمى
محمد طلعت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

. بقلـــــ♥ــــــم الشاعر غازي أحمد خلف

الشاعر شعبي مطفى

يا ساقي كأس ألصبر أسكب وأملأ ولا تسولني ولا دًق باب محاني ولا تعرف مناش أنعاني ساكن وحدي مانعرف جيراني ومن أحلامي مهاجر مكاني نفكًر ألهمً إل...