25/04/2021

الكاتبة سهام اسامه

**أنا وأنت**
صدفه التقينا دون موعد
لا يعرف كلاً منا مٓن للآخر مفيد
صدفه في هزار قلبت جد
وفتحة ودبلة بقت الإيد بالإيد
أنا وأنت قابلين للكسر
داخلين نلم إللي وقع منا بخط العمر
أيوه ضاع منا أحباب وناس كتير
وقفنا بنص الطريق ندور علي بر
بس انت حاساك مشتاق لحنان
وأنا أكتر منك عايزه أمان
محتاجه إهتمام يلم قلوع الحرمان
ومعاه أداوي جراحي وأخدك بالأحضان
وبلاش نكون كأسري حرب محبوسين
تعالي أنا وإنت معاً نكون
ونشد الحِمل فوق عزيمة الأمان
نعيش الحب إللي راح وخلانا مكسورين
أنا وأنت هنصلح ما أفسده فينا الزمان
بس إتحمل خوفي وشوقي إللي ماليان جنان
أنا وأنت كل واحد فينا فقد ما لديه
وكل منا عليه أن يعوض الآخر على ما فاته
بقلمي سهام اسامه
Seham Osama

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

. بقلـــــ♥ــــــم الشاعر غازي أحمد خلف

الشاعر شعبي مطفى

يا ساقي كأس ألصبر أسكب وأملأ ولا تسولني ولا دًق باب محاني ولا تعرف مناش أنعاني ساكن وحدي مانعرف جيراني ومن أحلامي مهاجر مكاني نفكًر ألهمً إل...