24/12/2020

الشاعرمحمد سليمان

ياقمر

اه ياقمر
منك ياقمر
جمالك ما خطر

ياقمر

شعرك دهب
وجماله له العحب
وسبحان من لك وهب
الدفاير الدهب

ياقمر

حيرتي كل الناس
وشغلتي لنا الراس
وجبتي للكل الوسواس
بجمالك

ياقمر

كل الناس حبتني
وقلبي حبك انتي
وفيه قوام سكنتي
وفي عقلي عششتي
بجمالك

ياقمر

انتي نور عيوني
وغيرك ولا شغلوني 
ومهما يشاغلوني
انتي انتي
قلبي اختارك انتي

ياقمر

سحرك فتان
وبيعزف ألحان
ولا أجدع فنان
بيعزف على أوتار القلب
وباسمك بيدق
ولك يرق
ويقول بحبك

ياقمر

والسما واسعه
وكلنا ولاد تسعه
ولحبك انتي بس أسعى

ياقمر

نجمك عالي
وعندي غالي
والكلام معاكي يحلالي
وعلشانك اسهر كل الليالي

ياقمر

كله من جمالك وسحرك
ياملكه وانا عبدك
وتحت طوعك وامرك
ربنا يجبر بخاطرك
تجبر بخاطرنا

ياقمر

وتحن علينا
وتسعد أيامنا وليالينا
كفايا اللي فينا
من الدنيا اللي جت علينا
برضاك تشفينا

ياقمر

العمر كله لك
لك انت وحدك
وحياتي كلها ملكك
يا عيوني انا

القمر

خلينا نعيش
ونأكل عيش
دا العمر من غيرك ميساويش
حياتي لزمتها ايه
وانت مش فيها
معاك ياغالي تكمل معانيها

وتزود نور القمر

نظره منك
تساوي حياه
واه منك
معاك النجاه
انا حبيتك

انا القمر

كله يهون
علشان خاطر العيون
اللي ربنا لهم يصون
انا بيهم مفتون
وبحبك والحب جنون

ياقمر

انتي فرحتي
انتي دنيتي
انتي قمري في ضلمتي
يااكل ايامي
اللي راحت واللي جايا
معاكي سعدي وهنايا

ياااقمر

حبيبي يالا بينا
نحط ايدينا
في ايد بعضينا
لجل نفرح بايامنا وليالينا
ولا نشمت العدا فينا
ايوا معاك ومش سايباك
ماهو انا زيك رايداك

حبيبي انا

القمر

بقلمي محمد سليمان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

. بقلـــــ♥ــــــم الشاعر غازي أحمد خلف

الشاعر شعبي مطفى

يا ساقي كأس ألصبر أسكب وأملأ ولا تسولني ولا دًق باب محاني ولا تعرف مناش أنعاني ساكن وحدي مانعرف جيراني ومن أحلامي مهاجر مكاني نفكًر ألهمً إل...