23/10/2020

الشاعر مهدي الشندي

شبيه الروح............
شبيه الروح حيرني
بهجره وبعده غيرني
ويما عذبني وسهرني
أقول يهدي ولا يهدي
أقول يحن
يبعد بعيد ويعند
شبيه الروح
دوا وجروح
شبيه الروح
اجي أنا علي روحي
واقول بعد يمكن يعود
وهو عنيد ويتركني
ويعاندني أنا انحمل
ولا أتكلم
ومش قادر أبعد
وكل مره أقول
قلبي خلاص اتعلم
وأنا اكمل ولا بقدر
أنا ابدر وارجع لشبيه الروح
سكنته في برج عالي
داخل قلبي
حفرت له مكانه واتمكن
لا مره سأل عني
ولا مره حس أنه
حبيب الروح
ودلوقتي لا أنا بتحمل
ولا مكمل في بعده
وهجره لقلبي
وهو مسيره يعرف
من كارهه ومين حبه
أنا طمع أنا فيه
إني أوصله وانول وده
حبيب الروح
أمانه يااهل الهوي
يا أهل العشق
لو حد صدفه
يوصف دوا لي
ينسيني أصل هوا
حبيب الروح
بيكويني حبيب الروح
.........................
مهدي الشندي مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

. بقلـــــ♥ــــــم الشاعر غازي أحمد خلف

الشاعر شعبي مطفى

يا ساقي كأس ألصبر أسكب وأملأ ولا تسولني ولا دًق باب محاني ولا تعرف مناش أنعاني ساكن وحدي مانعرف جيراني ومن أحلامي مهاجر مكاني نفكًر ألهمً إل...